پیشگیری و درمان آرتروز گردن - قسمت اول -آکا

آکاایران: پیشگیری و درمان آرتروز گردن - قسمت اول

آرتروز گردن یکی از شایع ترین دردهای ناحیه ستون فقرات است که در دوران بزرگسالی به وجود می آید ..

سلامت آکا ایران
,سلامت،بیماری و درمان،درمان،پیشگیری و درمان آرتروز گردن،درمان آرتروز گردن،آرتروز گردن،آرتروز،میانسالی،آکا ایران،مجله اینترنتی،مجله،مجله سلامت،آکا ایران،آتا,[categoriy] پیشگیری و درمان آرتروز گردن - قسمت اول

پیشگیری و درمان آرتروز گردن - قسمت اول -آکاسلامت،بیماری و درمان،درمان،پیشگیری و درمان آرتروز گردن،درمان آرتروز گردن،آرتروز گردن،آرتروز،میانسالی،مجله اینترنتی آتا ایران،مجله اینترنتی،مجله،مجله سلامت،آتا ایران،آتا

آکاایران: پیشگیری و درمان آرتروز گردن



پیشگیری و درمان آرتروز گردن - قسمت اول

آرتروز گردن یکی از شایع ترین دردهای ناحیه ستون فقرات است که در دوران بزرگسالی به وجود می آید

به گزارش آکاایران: که با ورزش کردن نه تنها می توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد،بلکه منجر به درمان هم می شود.

گردن انسان شامل ۷ مهره است.

مفاصل مهره های گردنی مستعد ساییدگی، کاهش فاصله و فتق دیسک هستند.

در دنیای امروز و به جهت تغییر سبک زندگی و مشاغل، گردن درد یکی از بیماریهای شایع جوامع شده است،

بطوری که نتایج تحقیقات نشان می دهد که از هر صد نفر حدود ۵ نفر به گردن درد مبتلا هستند.

عوامل متعددی باعث ایجاد درد در گردن و متعاقب آن دردهای تیر کِشنده و جان فرسا در اندام فوقانی بدن می شود.

از جمله این عوامل می توان به :

التهاب بافتهای نرم اطراف مفاصل مهره ای، خشکی مفاصل، وضعیت نامناسب سر و شانه ها،

تغییر شکل مهره ها به طور اولیه یا ثانویه، آرتروز، دیسک و بیماریهای ناشی از گرفتگی های عضلانی،

کشیدگی لیگامانی و بیماریهای روماتیسمی اشاره کرد.

از علل فوق شایعترین علت گردن درد به ترتیب:

گرفتگی و کشیدگی عضلانی و لیگامانی، آرتروز گردن و فتق دیسک هستند.

البته درد گردن در افراد پشت میزنشین (کارمندها، تایپسیت ها، نویسنده ها، بافنده ها و تمام آنهایی که با دست،

کار دقیقی انجام می دهند و باید سرشان را دایم خم کنند) رایج تر است و طبیعی است

این افراد باید اصول پیشگیری از گردن درد را بیشتر مد نظر داشته باشند.

ورزشهای مناسب برای پیشگیری و درمان گردن درد:

در صورتی که هنوز دچار این مشکل نشده اید می توانید با اجرای تمرینات منظم ورزشی بدن خود را در برابر این

مشکل بیمه کنید و اگر در حال حاضر از دردهای این عارضه رنج می برید

توصیه ما این است که با توجه به تفاوت در سیر بیماری و نحوه درمان گردن درد مزمن و گردن درد حاد و شدید،

لازم است که بیمار به پزشک مراجعه کند تا علت درد مشخص شده و درمان مناسب انجام شود.

در دردهای مفصلی عضلانی،به خصوص در دردهای گردنی،

برای جلوگیری از پیشرفت بیماری مراجعه به پزشک در مراحل اولیه و انجام روشهای پیشگیری و درمان بسیار

مناسب هستند.

چند نمونه از ورزش های مناسب که برای پیشگیری و درمان گردن دردهای مزمن مناسب است را مطرح کرده ایم.

-گردن را ضمن سفت کردن عضلات آن به سمت عقب، چپ و راست حرکت دهید.

از حرکات چرخشی گردن و سر خودداری کنید.

-مستقیم روی صندلی به صورت قائم بنشینید و دست راست خود را در پشت کمر قرار دهید.

با دست چپ از پشت سر، قسمت راست سر خود را گرفته و به طرف چپ بکشید.

شما احساس کشش در قسمت راست سر و گردن خود خواهید کرد.

برای 5 ثانیه سر خود را نگه دارید. این عمل را 5 بار در هر حالت اجرا کنید. در بین ورزشها 3 ثانیه استراحت کنید.

-روی صندلی مستقیم و بصورت قائم بنشینید و هر دو دست را در ناحیه پشت کمر حلقه کنید.

شانه چپ خود را پایین آورده و سر خود را به طرف راست خم کنید. این حالت برای 5 ثانیه حفظ شود.

حالا بر عکس حالت قبل، شانه راست خود را پایین آورده و سر خود را به طرف چپ خم کنید.

این حالت نیز برای 5 ثانیه حفظ شود. برای هر طرف 5 بار تکرار شود.

- مستقیم و در حالت نشسته کف دست خود را روی پیشانی قرار داده

و پیشانی خود را به کف دست فشار بدهید. برای 5 ثانیه آن را نگه دارید و سپس رها کنید.

- در حالت نشسته کف دست خود را در ناحیه پشت سر قرار دهید و سر را به کف دست فشار دهید.

5 ثانیه نگه دارید. این ورزش را 5 بار انجام دهید.

- کف دست را در یک طرف شقیقه گذاشته و شقیقه را به کف دست فشار دهید.

5 ثانیه صبر و سپس رها کنید. این ورزش را 5 بار انجام دهید.

-چهار دست و پا درحالیکه کف دستها و زانوها روی زمین باشند، قرار بگیرید.

پشت خود را صاف نگه دارید و کم کم سر را درحالیکه به کف اتاق نگاه می کنید، خم کنید.

سپس آهسته چانه خود را بالا آورده و در امتداد تنه قرار دهید.

این ورزش را 5 بار و هر بار با 5 ثانیه مکث انجام دهید.

- روی یک تخت دراز بکشید و گردنتان را از پایین به بالا حرکت دهید.

- شانه ها و عضلات اطراف را تقویت نمایید،

چرا که با افزایش قدرت و تحمل این عضلات، فشار کمتری روی مهره و دیسک های بین مهره ای وارد می شود:

الف: شانه هایتان را بالا ببرید و به گوشهایتان نزدیک کنید. 5 ثانیه نگه دارید، سپس آزاد نمایید.

این حرکت را روزی 10 مرتبه تکرار کنید.

ب: شانه هایتان را به سمت عقب حرکت دهید به طوری که کتف هایتان از پشت به یکدیگر نزدیک شوند.

این حرکت را روزی سه مرتبه، هر مرتبه 30 بار تکرار نمایید.

برای مشاهده اخبار مشابه با عنوان "پیشگیری و درمان آرتروز گردن - قسمت اول -آکا" کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

تبلیغات