چه کنیم در وعده سحر گرسنه نشویم؟

یک متخصص تغذیه گفت : برخی به دلیل داشتن رژیم غذایی ممکن است در وعده افطار به خوردن نان و پنیر و یا یک غذای سبک بسنده کنند و دروعده سحری گرسنگی آنها را اذیت کند.

وی ادامه داد: اما برخی به دلیل داشتن رژیم غذایی ممکن است در وعده افطار به خوردن نان و پنیر و یا یک غذای سبک بسنده کنند و دروعده سحری گرسنگی آنها را اذیت کند. 

این متخصص تغذیه تصریح کرد: افراد به هنگام سحری می‌توانند با خوردن یک غذای کامل همراه با میوه به مقدار کافی گرسنگی کمتری را تجربه کنند. 

عزیزی تاکید کرد: بهتر است در هنگام  سحر، خوردن آب و چای زیاده روی نشود زیرا به دلیل رقیق شدن خون و نیاز به دفع ادرار ،بدن انسان بیش از یک ساعت توان نگهداری مایعات را در خود ندارد. 

وی ابراز داشت: مصرف مایعات در وعده سحر به طور معمول بین یک الی دو لیوان و مصرف میوه و سبزیجات در حد نیاز به دلیل دارا بودن فیبربالا می‌تواند زمان طولانی تری را برای حفظ مایعات بدن به صرف کند. 

عزیزی یاد آورشد: شربت خاکشیر یکی از مایعات دیر دفع است که در وعده افطار می‌تواند فرد را در طول روز با تشنگی کمتری مواجه کند. 

این متخصص تغذیه عنوان کرد: استفاده از غذاهای تند،‌شور،‌چرب و خیلی شیرین نیز در طول روز فرد را با تشنگی مفرط روبرو می‌کند. 

وی درباره خواب بعد از سحری خاطر نشان کرد: با چند قدم راه رفتن در حدود 5 الی 10 دقیقه به هضم غذا کمک کرده و سپس استراحت کنید. 

انتهای پیام/

برای مشاهده اخبار مشابه با عنوان "چه کنیم در وعده سحر گرسنه نشویم؟" کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

تبلیغات

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

تبلیغات